Prípadová štúdia mistores.sk (e-shop s elektronikou)

Predstavenie firmy

mistores.sk je e-shop zameraný najmä predaj produktov Xiaomi a ich partnerských značiek eko systému. Väčšinu produktov teda tvorí elektronika a príslušenstvo, teda jeden z najkonkurenčnejších prostredí s veľmi silnými a stabilnými konkurentmi. Napriek nie práve ideálnym podmienkam, sa nám vďaka nástroju Brino podarilo zvýšiť organickú návštevnosť z Google-u na produkty a kategórie produktov v priebehu 3 mesiacov až o 17%. Teda na konkrétne produkty, o ktoré ľudia majú záujem. Aktuálne pracujeme už aj na vylepšení a automatizovaní blogu.

Vstupná analýza

Cieľom bolo vylepšiť celkový dojem návštevníka vylepšením obsahu produktov, produktových kategórii a stránok s predstavením značiek v portfóliu e-shopu. Jedna vec je dostať návštevníka na požadovanú stránku, ale je potrebné ho aj zaujať a dodať mu, ideálne, všetky informácie, ktoré hľadá, aby už nemusel hľadať ďalej. Tým sa samozrejme snažíme získať konverziu a spokojného zákazníka. Či už prišiel z platenej reklamy ako Heuréka, Google či Facebook (PPC) alebo z organickej návštevnosti. Vždy je veľká škoda, ak máte to, čo zákazník hľadá, ale nenájde konkrétnu informáciu, teda nie je si istý, tak hľadá ďalej. Samozrejme, môžete si povedať, že mohol napísať e-mail alebo zavolať, no konkurencia je len o 3 kliknutia ďalej.

Problémy

  • Použiteľné, ale neoriginálne texty od dodávateľov v XML a csv feed-och,
  • menej kvalitné, žiadne alebo veľmi slabé texty v XML feed-och od dodávateľov,
  • zahraničné popisy (anglické, španielske, nemecké, poľské, maďarské),
  • chýbajúce parametre, obsahy balení, produktové špecifikácie, návody,
  • dodávatelia bez prístupu k XML feedu,
  • popisy kategórii,
  • aktualizácia blogových článkov, práca na nových
  • články na blog,
  • časté a opakujúce sa otázky v chate, ktoré sú dostupné na stránke.

Riešenia

Použiteľné, ale neoriginálne texty od dodávateľov v XML a csv feed-och

Niektorí dodávatelia si dajú záležať na produktových popisoch, pri B2B to nie je práve častý úkaz, hlavne čo sa týka elektroniky. Napriek tomu však ide o napojenie na dodávateľa, ktoré používajú desiatky, stovky a niekedy až tisíce ďalších e-shopov. Môžete mať dobrý popis produktu, PPC to len prospeje, ak už prišiel potenciálny zákazník na Vašu stránku, tak sa dozvie, čo potrebuje. Z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače (SEO) je to však neoriginálny, skopírovaný obsah a to si neželáme z viacerých dôvodov, ako napríklad nižšie hodnotenie zo strany Google-u. Z toho vyplýva horšie umiestňovanie vo vyhľadávaní, nižšia dôveryhodnosť domény a podobne. SEO má práve znížiť potrebu platenej reklamy (PPC) a zvýšiť organickú návštevnosť. Z tohto dôvodu sme v tomto prípade:

  • zachovali HTML štruktúru, ktorá sa už používa pri všetkých produktoch (Nadpisy H2, H3, obrázky a podobne)
  • pôvodne popisy sme parafrázovali pomocou AI, so zachovaním kontextu a myšlienky
  • texty sme otestovali cez nástroj na kontrolu originality a AI detekciu

Výsledkom sú originálne produktové popisy v nezmenenej HTML štruktúre, ktorú klient požadoval – rozloženie textu s nadpismi a pod-nadpismi, obrázkami, tabuľkami atp. To všetko sme spracovali prostredníctvom XML feed-u, ktorý nám klient dodal, keďže išlo o tisíce produktov, manuálna práca by bola v tomto prípade extrémne zdĺhavá aj finančne náročná. S nástrojom Brino a našimi prepojeniami behom pár dní bolo všetko vysvetlené, nastavené a nasadené.

Menej kvalitné, žiadne alebo veľmi slabé texty v XML feed-och od dodávateľov

Krátke, nedostatočné, či neúplne texty produktov trápia mnohé e-shopy. Vďaka nášmu prepojeniu vlastnej databázy produktov a produktových popisov, spolu s rozšírením o openai API, sme dokázali dodať produktové popisy šité na mieru. Nejedná sa teda len o genericky tvorený, opakujúci sa obsah. Niektoré produkty sa opakujú, resp. líšia len farbou alebo niekoľkými parametrami. Klient nemá nastavené variabilné produkty, takže sme sa zamerali aj na rozdielne texty pre každú variantu produktu s vlastnou url adresou, aby na stránke nebol žiaden duplicitný obsah, ktorý by mohol Google vyhodnocovať ako negatívny faktor. Takéto produkty vieme párovať už na základe jedného parametra, ako je napríklad EAN. Samozrejme čím viac parametrov, tým presnejšie a rýchlejšie vieme produkty identifikovať. Každý takýto produktový popis kontrolujeme cez nástroj na hľadanie duplicít, nemusíte sa teda báť neoriginálneho obsahu. Aj v prípade generovania desiatok produktových popisov toho istého produktu, vieme zabezpečiť ich originalitu.

Zahraničné popisy – AI preklady

Rovnakým problém, ako nekvalitný obsah sú aj zahraničné popisy, ktoré, ak preložíme cez bežný prekladač, povedzme si pravdu, nestoja za veľa. Vďaka prekladom pomocou umelej inteligencie sú takéto preklady na omnoho vyššej úrovni, keďže softvér číta celé vety a zachováva kontext, resp. myšlienku. V praxi to teda znamená, že model, ktorý sa aj naďalej učí, hľadá v požadovanom jazyku podobné vety. Tým sa zachová myšlienka a preklad je na omnoho vyššej úrovni. Každý z dostupných jazykov v nástroji Brino je učený na dátach toho konkrétneho jazyka, takže to nie je len typický preklad slova po slove z jednorázovo vytvorenej databázy. V kombinácii s našou šablónou pre parafrázovanie textu máte nielen preložený text, ale aj zabezpečenú originalitu. Prekladali sme aj návody dodané v .pdf, štruktúra až na niektoré estetické chyby je zachovaná, takže v priebehu pár sekúnd máte dostupné aj návody pripravené pre tlač až v 31 jazykoch.

Chýbajúce parametre, obsahy balení, produktové špecifikácie, návody

Jedným z cieľov v tomto prípade bolo rozšírenie produktových informácii o obsah, na ktorý sa návštevníci e-shopu pravidelne dopytujú a je problém ich aj inde nájsť. Boli to najmä špecifikácie produktov, ktoré pri niektorých produktoch chýbali úplne. Vo väčšine prípadov chýbala aj informácia o obsahu balení. Často boli uvedené len v návode k produktu, resp. na videách pri rozbaľovaní produktov. Keďže sa nám podarilo na väčšinu produktov pomocou jednoduchého scriptu stiahnuť návody a priradiť ich k produktom podľa EAN kódu, bolo už jednoduché z návodu vytiahnuť text s obsahom balenia, ktorý sme pridali k popisom produktu. Rovnakým spôsobom sme vytiahli aj produktové špecifikácie.

Dodávateľ bez prístupu k XML feed-u

Áno, sú aj dodávatelia bez akéhokoľvek napojenia. Niekedy môže byť aj problém v úvode spolupráce, ak Vám ešte bez predošlých objednávok dodávateľ nechce poskytnúť XML feed, ale vy chcete zalistovať ich produkty, aby ste tie objednávky alebo mesačný obrat dosiahli. Manuálne nahrávať produkty a kategórie je extrémne prácne, takže sme sa zamerali aj na vyriešenie takéhoto problému. Riešenia sú hneď 2, ktoré sme aplikovali. Prvou možnosťou bolo stiahnutie obsahu stránky dodávateľa našim botom a automatické vytvorenie nových produktov na stránke klienta. Druhý variant bol zoznam produktov v exceli, ktoré nám klient mistores dodal v tvare s 2 parametrami a to „Názov“ (ktorý chce mať už na stránke) a „EAN“ produktu. Na základe toho sme dodali XML feed, ktorý už stačilo len naimportovať a obsahoval aj produktové fotografie. Problém pri tomto riešení je však v tom, že nie je aktualizovaná skladovosť, ale ide skôr o dočasné riešenie, kým nie je dostupný XML feed, následne je možné produkty už podľa načítaného EAN kódu aktualizovať pomocou dostupnostných feed-ov.

Popisy kategórii

Klient mistores mal už v minulosti vyhotovenú analýzu kľúčových slov, na základe ktorých bola robená štruktúra webu. Kategórie, podkategórie a celkovo teda stromová štruktúra celého webu. O to jednoduchšie bolo generovanie relevantného obsahu, keďže sme ho prispôsobili práve na dodané kľúčové slová a názvy kategórii a podkategórii. Samozrejme sú aj kategórie všeobecné, na ktoré je ťažké konkurovať, ako napríklad „Mobilné telefóny“, ale tieto kategórie slúžia aj na logickú orientáciu na stránke, bez ktorej by sme sa ďalej nepohli. V nástroji Brino dokážeme na základe názvu kategórie navrhnúť relevantné kľúčové slová, ktoré sú vyhľadávané a preveriť ich konkurenčnosť, nie je teda potrebné mať vopred hotovú analýzu kľúčových slov, ale určite to pomôže. Netreba však zabúdať, že vysoká hľadanosť kľúčového slova ešte nemusí znamenať, že je pre nás vhodným pre stratégiu. Najväčším prínosom v tomto prípade bolo prepojenie cez API, takže klient nemusel popisy pridávať manuálne, iba si v nástroji Brino skontroloval, či sú pridané texty pre vybrané kategórie kvalitné a následne 2 kliknutiami poslal tieto texty priamo do kategórii na e-shope

Články na blog

Aktualizácia už publikovaných

Okrem tvorby nových článkov vždy pozdvihujeme skrytý potenciál už v publikovaných článkoch. Pravidelne aktualizované články Google hodnotí veľmi pozitívne. Najmä, ak sa časom ich relevantnosť mení, treba tomu prispôsobiť aj stratégiu alebo odkazovať na aktuálne články, aby sme zbytočne neprišli o návštevníka. Stále sú to však stránky s históriou, kľúčovými slovami a s pridanou hodnotou, ktoré len potrebujú oživiť a často dokážu priniesť ešte viac návštevníkov ako úplne nové články. Preto sa zameriavame aj na takéto oživenie existujúcich článkov ešte predtým, ako začneme s novými.

Nové články

Pri nových článkoch sme klientovi ukázali ako pracovať s nástrojom Brino, kde si jednoducho na základe témy, ktorú navrhne, dá vygenerovať vhodné názvy a ďalšie témy článkov, ktoré sú vyhľadávane cez Google. Z vygenerovaných tém si buď vyberie alebo ich opäť pregeneruje. Na základe týchto tém dá už len jednoducho vygenerovať článok, kde je možné pridať vlastné kľúčové slová resp. informácie, na ktoré pri generovaní má nástroj myslieť. Tým taktiež vložíme do článkov know how majiteľa e-shopu, ktorý sa problematike rozumie. Ak je s článkom spokojný, na 2 kliky ho má publikovaný už na svojom blogu, keďže bolo nasadené priame napojenie nástroja Brino na WordPress.

Časté a opakujúce sa otázky v chate a e-mailoch, ktoré sú dostupné na stránke

Ako prevádzkovateľ e-shopu to určite poznáte. Ľudia Vám píšu a volajú, aby sa dozvedeli niečo, čo je priamo pred ich očami. Či už ide o dostupnosť produktu, cenu, postupu reklamácie alebo vrátenia tovaru. Porovnanie tovarov, pomoc s s výberom na základe požadovaných parametrov. Často aj informácie ohľadom produktov, ktoré sú uvedené v popise produktu. Väčšinu týchto problémov vieme v Brine vyriešiť, presne pre potreby klienta. Pomocou nášho interného bota sme načítali všetky informácie zo stránky mistores a nastavili pravidelné aktualizácie a na základe týchto informácii sme preučili model, ktorý je nasadený ako chatbot. Čiže odpovede na otázky v chate sú na základe informácii, ktoré sú na stránke. Samozrejme, je možné pridať aj vlastné otázky a odpovede. Taktiež zbierame otázky, na ktoré podľa hodnotenia používateľov nebola relevantná odpoveď a tieto informácie sa snažíme vylepšiť. V administrácii je možné vidieť všetky otázky a odpovede, ktoré boli cez chat vytvorené. Ak zákazník nemá záujem komunikovať s botom, tak jednoducho požiada o spojenie s reálnym človekom. Vďaka tomuto vylepšeniu bolo znížené zaťaženie na e-mailovú podporu až o 87%. Ďalšou výhodou je, že ak sa niektorá z otázok opakuje a používateľ je viackrát spokojný s odpoveďou (aktuálne nastavené na 5+ pozitívnych odpovedí v rade), tak sa táto otázka s odpoveďou zobrazí aj priamo pri produkte, čo je opäť dobré pre SEO aj pre potenciálneho zákazníka, ktorý by možno chat alebo e-mail ani neotvoril.

Dosiahnuté výsledky

  • Nahradenie neoriginálneho obsahu za originálny so zachovaním štruktúry cez XML
  • Odstránenie duplicitného obsahu pri takmer identických produktoch za úplne nový, kvalitný obsah
  • Automatizácia prekladov pomocou AI s lepšími výsledkami oproti štandardným prekladačom, taktiež priamo cez XML
  • Rozšírenie produktových popisov o požadované, dovtedy chýbajúce informácie (špecifikácie, obsahy balení, obrázky)
  • Automatizácia pridávania plnohodnotných produktov (popis, obrázky, parametre, štruktúra) len na základe názvu a EAN
  • Automatizované pridanie popisov kategórii na základe kľúčových slov
  • Oživenie starých článkov na blogu s pridaním relevantného obsahu na základe témy a obsahu článku
  • Automatizované navrhovanie nových tém pre články a generovanie článkov s pridaním know-how klienta
  • Zníženie vyťaženosti e-mailovej podpory na základe relevantných automatizovaných odpovedí v chate
  • Automatizované pridávanie relevantných otázok z chatu spolu s odpoveďou priamo k produktom

Čo hovorí klient mistores?

“Optimalizácia pre vyhľadávače je dôležitá, nikdy by som nečakal, že mi tento nástroj ušetrí desiatky hodín práce za pár eur mesačne.” – Tomáš

Máte záujem o podobnú spoluprácu?

Comments are closed.